• # 1. Gruparea incorectă a cuvintelor cheie
    AdWords permite setarea campaniilor in funcție de obiective precum și ordonarea anunțurilor în grupuri de anunțuri diferite. Cuvintele cheie sunt setate la nivelul grupurilor de anunțuri în acest fel se pot crea anunțuri relevante și în concordanță cu cuvintele cheie asociate.

    Una din greșelile des întâlnite în configurarea campaniei Adwords este lipsa grupurilor de anunțuri, astfel de multe ori găsim o listă lungă de cuvinte cheie asociată unui singur anunț, în acest sens de cele mai multe ori anunțul își pierde din relevanță pentru majoritatea căutărilor în care este afișat.

    Recomandare: Nu utilizați mai multe de 20 de cuvinte cheie pentru un anunț, uneori chiar mai puține. Aveți mereu in vedere legătura dintre cuvintele cheie și textul anunțului.

  • # 2. Tipul de potrivire pentru cuvintele cheie folosite
    În momentul setării cuvintelor cheie în anunțuri, Google Adwords ne permite utilizarea a 3 tipuri de potrivire pentru fiecare cuvânt cheie în parte, și anume: Potrivire amplă, Modificator pentru potrivirea amplă, Potrivire la nivel de frază, Potrivire exactă și Potrivire Negativă.

    Fiecare tip de potrivire iși are rolul ei iar pe scurt Potrivirea amplă presupune afișarea anunțurilor atunci când cineva caută chiar în forme apropiate într-o ordine aproape aleatorie cuvintele cheie setate pentru ca anunțul să fie afișat.

    Potrivirea la nivel de frază presupune afișarea anunțurilor pentru cuvintele cheie setate dar cu respectarea oridinii în care ele au fost setate, permițând astfel afișarea anunțului inclusiv pentru termeni de căutare care conțin alte cuvinte înainte sau după cuvintele cheie setate la nivel de frază. Aici un exemplu practic poate ajuta înțelegerea mai ușoară a acetui tip de potrivire.

    De exemplu anunțul care are ca si cuvânt cheie cu potrivire la nivel de frază pentru „cadouri bebe” va fi afișat și atunci cand este căutat după „cadouri bebe ieftine” sau „idei de cadouri bebe”, singura condiție fiind respectarea ordinii cuvintelor cheie setate in anunț si anume „cadouri bebe”.

    Potrivirea exactă afișează anunțul doar atunci când termenul de căutare este identic cu cuvântul cheie setat. Exemplu pentru termenul [cadouri bebe] anunțul va fi afișat doar cand termenul de căutare este „cadouri bebe” fără nici un alt termen sau variații apropiate a acestui termen. În acest caz când termenul de căutare este „cadoruri bebe ieftine” anunțul nu va fi afișat.

    Potrivirea negativă este folosită de obicei pentru a obține un efect opus față de celelelte tipuri de potrivire și anume ea are rolul de a nu afișa anunțul pentru cuvintele cheie setate și pentru care de exemplu nu dorim afișarea anunțului. Un exemplu poate fi setarea cuvântului cheie „ieftine” ca și cuvânt cheie negativ, în acest sens anunțul nu va fi afișat pentru căutarea „cadouri bebe ieftine”.

    Așadar, de ce sunt importante tipurile de potrivire?

    Pe scurt setarea corectă a tipului de potrivire poate avea un impact major pentru anunțuri și anume, o potrivire amplă va genera mai multe afișări dar cu o targetare inexactă, în cele mai multe cazuri anunțul fiind afișat pentru termeni de căutare care nu sunt în strânsă legătură cu textul anunțului. Pe de cealaltă parte, potrivirea la nivel de frază și potrivirea exactă vor aduce mai putine afișări însă de regulă cu un număr mai mare de conversii, dar restricționând totuși numărul de afișări anunțul ne ajungând în acest fel la toți potențialii vizitatori.

    Recomandare: Testați tipurile de potrivire pentru cuvintele cheie de la potrivirea exactă către potrivirea amplă,  și anume dacă folosind potrivirea exactă anunțul nu are suficiente afișări mergeți către potrivirea la nivel de frază sau potrivirea amplă. Aplicați invers tipurile de potriviri si anume de la amplă la nivel de frază sau exactă dacă rezultatele au fost slabe cu potrivirea amplă.

  • # 3. Lipsa utilizării cuvintelor cheie negative.
    Cum am explicat mai sus la tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie, cuvintele cheie negative își au un rol bine definit in campaniile AdWords prin restricționarea afișării anunțului pentru termenii de căutare care nu sunt relevanți sau pentru care nu dorim afișarea anunțului.

    Recomandare: Folosiți toate mijloacele disponibile pentru identificarea cuvintelor cheie negative, o sursă potrivită pentru identificarea cuvintelor cheie negative poate fi Google Analytics.

  • # 4. Neîncrederea în cifre și încrederea prea mare in creativitatea proprie.
    Într-un sistem în care măsurarea performanțelor este ușoară și la îndemână iar posibilitatea de testare este aproape infinită cifrele vor fi mereu înaintea presupunerii și ele ar trebui ascultate. Chiar dacă vi se pare că textul anunțului este perfect și corespunde cu ceea ce vi se pare relevant trebuie să țineți cont mereu că rezultatele sunt cele care contează în primul rând.

    Recomandare: Testați mereu două trei variante de anunțuri în fiecare grup de anunțuri, folosiți titluri diferite pentru anunțuri, utilizați îndemnuri și alegeți mereu anunțurile care aduc cele mai bune rezultate pentru afacerea dvs.

  • # 5. Lipsa utilizării de anunțuri pentru propriul Brand
    O greșeală des întâlnită presupune lipsa interesului pentru a afișa anunțuri pentru prorpia marcă. De cele mai multe raționamentul este ca oricum sunteți pe prima poziție în mod organic in rezultatele Google atunci când cineva caută brandul dvs, însă de multe ori se întâmplă ca vigilența sporită a competitorilor dvs să le aducă lor beneficii folosindu-se de brand-ul dvs și să fie chiar ieftin pentru ei să facă asta de cele mai multe ori afisând ei anunțuri atunci când cineva caută marca, brandul sau site-ul dvs.

    Recomandare: Realizați anunțuri pentru propriul nume de site sau pentru propria marcă asigurându-vă în acest fel că ori de câte ori cineva caută site-ul dvs va ajunge chiar la site-ul dvs și nu la cel al concurenței.

Poți afla oricând mai multe detalii despre ce înseamnă o campanie AdWords optimizată solicitând un audit gratuit sau o ofertă de administrare.