Studiu de Caz – Shop Online Instalații Sanitare

Cum am reușit optimizarea bugetului AdWords în doar 2 luni astfel realizând aceleași performanțe însă cu mai puțin de jumătate din buget.

În momentul în care contul ne-a fost încredințat spre administrare bugetul clientului nostru era de 4800 de lei lunar și aducea zilnic aproximativ 300 de vizitatori. Am primit de  asemenea toate datele legate de vânzări și lead-uri și am stabilit ca prim obiectiv eficientizarea campaniei prin trierea vizitatorilor care sunt relevanți pentru afacere față de cei care nu sunt relevanți. Cu alte cuvinte obictivul propus a fost să utilizăm acel buget strict pentru vizitatorii direct interesați de produsele respective și să eliminăm tot ceea ce era inutil însă fără a afecta deloc perfomanțele afacerii.

Prin analiza atentă a cuvintelor cheie și a tipurilor de potrivire folosite inițial, precum și a cuvintelor cheie negative am constatat că o bună parte din buget era consumată de vizitatori care defapt nu erau relevanți pentru obiectul de activitate al magazinului online.

După optimizări și setări ale campaniei, în două luni de la preluarea administrării contului, bugetul consumat a ajuns la 2000 de lei iar afacerea funcționa exact la fel.

Practic prin alegerea greșită a unor setări ale Campaniei AdWords clientul nostru efectiv “risipea” lunar 2800 de lei fără nici un efect asupra afacerii.

Explicația este oarecum simplă: din cei 300 de vizitatori zilnic, doar aproximativ 100 erau importanți pentru noi, ceilalți 200 căutau defapt produse de altă natură sau informații despre moduri de utilizare, montaj și alte aspecte, însă nu erau înteresați să achiziționeze acele produse. Eliminând acei vizitatori care nu erau relevanți am ajuns la economii de 2800 de lei lunar, iar acel buget acum îl utilizăm pentru creșterea afacerii și a numărului de clienți.

Află aici gratuit 5 setări ale Campaniei AdWords care te pot ajuta imediat să obții performanțe sporite.